Jun 30, 2012

new game + new hobby :)

hoi hi and assalamualaikum :*
 guys korang tahu tak picture yg kt atas tu game apa ?
bukan chess but checkers a.k.a dam :)
i guess now checkers is my new favorite game .
okay since when aku minat main game nie pun aku tak tahu .
yang penting its really fun and amazing
first time aku main benda nie , mmg la asyik kalah je -.-
but bila aku dh faham instruction game nie , fabuloso ! aku menang banyak kali
and of cousre this game has improve the way I think lately
even makes me more mature i guess :D
by playing this game , automatically it will make you think more wisely
on how to defeat your opponent and conquer their region :)
#senyum setan
masa main game nie , aku lebih suka makan checkers pihak lawan sampai habis
but bila keadaan terdesak aku terpaksa pasang "umpan" so aku boleh makan
dam pihak lawan banyak-2
and sometimes aku termakan dgn dgn umpan aku sendiri
haha but never mind , we can learn from our mistakes to be more better right ? :)
hoho  If I had married and had children , aku nk anak-2 aku belajar main chess or checkers
biar diaorang jadi bijak mcm mama dia :3
ehhh apa nie sampai part kahwin-2 pulak nie ? -..-
ignore about that okay haha
bagi aku main catur sama macam errr . . . acano nk kata ekk ?
*tinggg* mentol bercahaya .
main catur  nie sama macam mana kau atur strategi dlm kehidupan kau .
tak paham ? 
kalau kau  bijak ambil tindakan , then you'll never be losing at dice .
for example love .
jangan pandang orang pada luaran je , tgok hati dia mcm mna
he might be most handsome guy in the town but tak guna jugak if dia playboy okay -..-
girls, jangan mudah termakan dgn kata-2 manis yg keluar dr mulut boys
mmg manis pada mulanya but after that it become tasteless :)
tapi kan tak semua laki or girls tu jahat tau
cuma cara kita memilih seseorg tu akan menentukan segala-2 nya
then if he the one for you , then its mean you already did one excellent desicion for your future
maybe now korang tak jumpa yg terbaik , but god had planned everything for us
sejak kita berusia empat bulan dalam kandungan ibu :)
so jangan cepat give up okay 
cuba korang baca poem "he had such a quiet eyes"
and try paham maksud poem tu :)
sorry kepada sesiapa yg terasa , aku hanya share pendapat aku saje
once again sorry darling :*
and okay I know kita dh keluar topik right now -..-
got to go honey bunny
bye and assalamualaikum 

No comments:

Post a Comment